(067) 509 50 26
(093) 296 54 58
Прийом громадян:
Постановою Уряду № 1320 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо призначення окремих видів державної допомоги та соціальних стипендій», прийнятою 15 листопада цього року, спрощується порядок призначення окремих видів державної допомоги та удосконалюється порядок обчислення середньомісячного сукупного доходу сімʼї для всіх видів державної соціальної допомоги.
Постанову № 1320 підготовлено на виконання Закону України від 05.11.2021 № 1871-ІХ «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні» https://bit.ly/3BenGsT та Закону України від 28.07.2022 № 2471-ІХ «Про встановлення додаткових правових та соціальних гарантій для громадян Республіки Польща, які перебувають на території України» https://bit.ly/3FrvzOh .
Так, для розрахунку щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею, затверджений постановою КМУ від 02.08.2000 № 1192, враховувати середньомісячний сукупний дохід сім’ї – обчислений у середньому за місяць дохід усіх членів сім’ї, одержаний ними впродовж шести місяців (шість становитимуть два квартали, що передують місяцю, який передує місяцю звернення за призначенням допомоги на догляд).
Також забезпечено надання громадянам Республіки Польща, які перебувають на території України державної допомоги сім’ям з дітьми, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю.
Кілька змін впроваджено Урядом і для врегулювання питання розрахунку середньомісячного сукупного доходу сім’ї. Зокрема:
1) скасовано застосування „умовного доходу” для учнів професійно-технічних закладів освіти та студентів закладів фахової передвищої та вищої освіти, які не досягли 18-річного віку;
2) враховуватимуться лише фактично отримані доходи для осіб, які перебували у складних життєвих обставинах внаслідок тривалої хвороби; осіб, які працевлаштувались або забезпечили себе роботою самостійно протягом періоду отримання допомоги на дітей одиноким матерям або державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям; осіб які досягли пенсійного віку, проте не набули права на пенсійну виплату у зв’язку з відсутністю страхового стажу;
3) враховуватимуться 0,5 розміру мінімальної заробітної плати станом на кінець періоду, за який враховуються доходи – для працездатних працюючих/непрацюючих осіб, які не мали доходів, доходи яких були меншими за 0,5 розміру мінімальної заробітної плати протягом періоду, за який враховуються доходи.
4) При визначенні права на призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та державної допомоги на дітей одиноким матерям не враховуватиметься друге житло, яке належить членам сім’ї та знаходиться на території територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), або житло, яке зруйноване чи непридатне для проживання внаслідок пошкодження та знищення після бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, а також житла, яке належить на правах спільної сумісної або часткової власності; житла, на яке оформлено право на спадщину, за умови, що жодне із житлових приміщень, яке перебуває у власності, в тому числі на яке оформлено право на спадщину, не здається в оренду. Це має бути підтверджено актом обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства/фактичного місця проживання особи.
5) У разі звернення за призначенням допомоги на дітей одиноким матерям державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям особою, яка навчається за денною або дуальною формою здобуття освіти в закладі загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої або вищої освіти та перебуває на повному державному утриманні, відповідна допомога призначатиметься їй на осіб, які входять до складу сім’ї. При цьому така особа до складу сім’ї не включатиметься.
Також змінилися правила виплат державної соціальної допомоги та пільг. Зокрема, Змінами до постанови Уряду від 7 березня 2022 р. № 214 «Деякі питання надання державної соціальної допомоги та пільг на період введення воєнного стану» передбачено, що:
1) строк виплати допомог і пільг продовжуватиметься лише особам, які проживають на території територіальних громад, віднесених до Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) (далі – Перелік);
2) особам, які не проживають на території територіальних громад, внесених до Переліку, строк виплати державної соціальної допомоги та пільг продовжується до 31 грудня 2022 р. (включно);
3) у разі виключення територіальної громади із Переліку державна соціальна допомога та пільги продовжуватимуть виплачуватися протягом місяця, в якому територіальну громаду виключено з Переліку, та протягом наступного місяця після її виключення;
4) надано можливість подання заяви з необхідними документами та/або відомостями для проведення перерахунку державної соціальної допомоги, яка виплачується у період воєнного стану.
Також постановою Уряду поновлюються норми постанови Кабінету Міністрів України від 8 квітня 2020 р. № 264 «Деякі питання надання державної соціальної допомоги» (а саме: підпункт 2 пункту 1 цієї постанови – строк звернення за призначенням державної допомоги сім’ям з дітьми, державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю, тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, продовжується на період карантину та один місяць після дати його відміни).