dsocpol@chmr.gov.ua |
Консультації: |
(0472) 31-99-23 |
(067) 509 50 26 |
(093) 296 54 58 |
Прийом громадян: |
ПН – ЧТ з 8:00 до 17:00 |
(13:00-14:00 - перерва) |
ПТ з 8:00 до 16:00 |
(13:00-14:00 - перерва) |
dsocpol@chmr.gov.ua |
Консультації: |
(0472) 31-99-23 |
(067) 509 50 26 |
(093) 296 54 58 |
Прийом громадян: |
ПН – ЧТ з 8:00 до 17:00 |
(13:00-14:00 - перерва) |
ПТ з 8:00 до 16:00 |
(13:00-14:00 - перерва) |
Паспорт визначає суму коштів, необхідну для виконання програми, законодавчі підстави її реалізації, мету, завдання, напрями діяльності, а також результативні показники, на підставі яких здійснюється контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів і аналіз бюджетної програми.
на розв’язання яких спрямована програма
Сім’я завжди була і буде основою існування суспільства: як фундамент кожного суспільства, його первинний осередок, що забезпечує відтворення та продовження роду, є джерелом матеріального добробуту людей, у ній закладаються основи виховання та формування майбутньої особистості, через неї передаються нащадкам духовні цінності історичного й культурного досвіду, трудові навички, національні особливості, зрештою все те, що формує менталітет нації.
Водночас, сім’я є джерелом потреб, прав і обов’язків, які визначають функції, права та обов’язки вищих рівнів суспільної побудови, – громади та держави. Тому відповідно до статті 51 Конституції України сім’я, дитинство, материнство і батьківство охороняються державою. Одночасно Законами України «Про соціальні послуги», «Про охорону дитинства», «Про соціальну роботу з дітьми, сім’ями та молоддю», низкою підзаконних актів, прийнятих Кабінетом Міністрів України з метою реалізації цих законів, на органи місцевого самоврядування покладено повноваження зі створення сприятливих умов для функціонування і зміцнення сім’ї, забезпечення реалізації державної політики у сфері соціальної підтримки населення, зокрема - сімей з дітьми, малозабезпечених та багатодітних сімей.
Отже завдання органів місцевого самоврядування полягає у створенні можливостей для всебічного розвитку сім’ї, найповнішої реалізації нею своїх функцій і поліпшення її життєвого рівня, підвищення ролі сім’ї як основи суспільства, підтримці сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах.
Разом з тим, сьогодні сім’я як середовище життєзабезпечення дітей відчуває жорсткий тиск соціальних та економічних проблем, спричинених, зокрема, і військовими діями, не зменшується кількість неблагополучних сімей і дітей, що залишаються сім'єю без опіки, догляду, нагляду. При цьому у сім’ях соціального неблагополуччя порушуються практично всі основні функції сім’ї: репродуктивна, економічна, виховна, господарсько-побутова, емоційна, рекреаційна, дозвіллєва, духовного спілкування, первинного соціального контролю та соціального захисту одними членами сім’ї інших. Також і підвищення рівня індивідуальної свободи та можливостей вибору тієї чи іншої моделі шлюбно-сімейної поведінки в наш час не завжди поєднується з усвідомленням сімейних обов’язків, відповідальним ставленням до шлюбних стосунків та виховання дітей, до свого здоров’я та здоров’я інших членів родини.
Складна соціально-економічна ситуація в країні викликала відповідні проблеми і в територіальній громаді, що характеризуються низкою несприятливих показників. Так, на сьогодні у м. Черкаси 1592 сімї перебуває у складних життєвих обставинах з причин малозабезпеченості, безробіття, психічних та поведінкових розладів, зокрема внаслідок вживання психоактивних речовин, інвалідності, поведінкових розладів у дітей через розлучення батьків, ухилення батьками від виконання своїх обов’язків із виховання дитини, жорстокого поводження з дитиною, насильства за ознакою статі або домашнього насильства, тощо. Такі обставини різко обмежують інституційну спроможність сім’ї, потребують мобілізації її зусиль та зусиль суспільства для їх подолання. Також існує тенденція до збільшення таких сімей у зв’язку з вимушеним переміщенням із окупованих територій або територій ведення активних бойових дій. Сім’ї виявляються неспроможними забезпечити навіть базові потреби дітей у продуктах харчування та речах першої необхідності, гостро потребують грошової та натуральної допомоги.
Залишаються вразливими і багатодітні сім’ї, облікова кількість яких у Черкаській міській територіальній громаді на сьогодні становить 1348 сімей, у яких виховуються 4370 дітей. Зокрема, на обліку в департаменті соціальної політики перебуває 234 сім’ї, у яких виховуються 4-ро і більше дітей, 289 сімей, діти у яких виховуються одним з батьків. Незважаючи на те, що держава забезпечує такі сім’ї низкою пільг, серед яких – пільги на оплату житлово-комунальних послуг, пільги на проїзд, пільги на утримання дітей у дошкільних закладах та загальноосвітніх закладах тощо, частка багатодітних сімей, які входять до сімей групи ризику або проблемних сімей, є високою.
Високою є і частка сімей, у яких триває конфлікт, пов’язаний з розлученням, визначенням способу участі у вихованні дитини, визначення місця її проживання тощо. У таких сім’ях з причин неблагополуччя виникає ризик соціального сирітства або насильства в сім’ї.
Залишається гострою проблема погіршення стану здоров’я дітей, зумовлена негативними факторами соціально-економічного, екологічного та психоемоційного характеру: вплив постійно діючих факторів ризику, в тому числі стресові перевантаження, зокрема у шкільному віці, призводять до порушення механізму саморегуляції фізіологічних функцій і сприяє розвитку у дітей хронічних захворювань.
Така ситуація вимагає формування ефективної комплексної системи соціальної підтримки сім’ї, що включає діагностичні, профілактичні, та найголовніше – соціально-реабілітаційні заходи; організації роботи з кризовими сім’ями, профілактики сімейного неблагополуччя, створення оптимального середовища для життєдіяльності сім’ї та дітей, що опинилися у складних життєвих обставинах. Тому розроблена програма визначає загальну стратегію і пріоритетні напрями соціальної політики міської влади щодо сім’ї, передбачає здійснення низки заходів, спрямованих на підтримку сімей м. Черкаси.
ІІІ. Мета програми
Метою програми є підвищення ролі сім’ї як основи суспільства, формування благополучної української сім’ї та створення умов для її всебічного розвитку, найповнішої реалізації сім’єю своїх функцій, надання соціальної допомоги у подоланні або мінімізації негативних наслідків складних життєвих обставин сім’ям з дітьми, попередження та профілактика їх виникнення.
ІV. Перелік завдань програми
Основними завданнями програми є:
підвищення в суспільстві важливості сім’ї як соціального інституту, утвердження пріоритетності сімейних цінностей, підвищення ролі батьків у вихованні дитини;
соціально-економічна підтримка сімей з дітьми – жителів Черкаської міської територіальної громади;
сприяння поширенню форм сімейного виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, профілактика соціального сирітства;
надання соціальної допомоги і підтримки сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах, профілактика сімейного неблагополуччя;
соціальна підтримка сімей, в яких виховуються діти з інвалідністю, рання соціальна реабілітація дітей з інвалідністю;
попередження та протидія домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі, недопущення жорстокого поводження з дітьми;
створення умов для паритетної рівноваги та партнерства між жінками і чоловіками в сім’ї;
протидія торгівлі людьми.
Поставленої мети планується досягти шляхом реалізації завдань та заходів програми матеріального та нематеріального характеру, спрямованих на надання соціальної допомоги і соціальної підтримки сім’ям, зокрема – сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах та не мають можливості самостійно їх подолати.
VІ. Строк виконання програми
Строк виконання завдань програми – 2026-2030 роки. Виконання програми планується здійснити шляхом реалізації заходів програми.
VІІ. Перелік заходів програми
Завдання |
Перелік заходів |
Строк виконання заходу |
Відповідальні за виконання |
1. Підвищення в суспільстві престижу сім’ї, утвердження пріоритетності сімейних цінностей, підвищення ролі батьків у вихованні дитини
|
1.1. Проводити публічні обговорення, спрямовані на збереження та популяризацію національних, культурних, сімейних традицій і цінностей, підвищення престижу багатодітних сімей |
не менше ніж 2 рази на рік |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб |
1.2. Застосовувати інтерактивне навчання для підлітків та їх батьків з формування позитивних навичок особистості, прищеплення сімейних цінностей |
не менше ніж 4 рази на рік |
Черкаський міський центр соціальних служб |
|
1.3. Застосовувати інтерактивне навчання для батьків з формування батьківської ефективності |
не менше ніж 4 рази на рік |
||
1.4. Організовувати сімейні свята (День сім’ї, День матері, День батька, День захисту дітей, День знань, Міжнародний день осіб з інвалідністю), новорічні та різдвяні свята для дітей пільгових категорій |
щорічно січень, травень, червень, липень, вересень, грудень |
Черкаський міський центр соціальних служб, Центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Жага життя» |
|
1.5. Виготовляти та розміщувати соціальну рекламу, спрямовану на розвиток та підтримку сім’ї, збереження орієнтації населення на сімейний спосіб життя та популяризацію сімейних цінностей |
не менше ніж 2 рази на рік |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб |
|
2. Соціально-економічна підтримка сімей з дітьми – жителів м. Черкаси |
2.1.Організовувати в порядку, затвердженому виконавчим комітетом Черкаської міської ради, відпочинок в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, зокрема: - дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування; - дітей, батько (мати) яких визнані особами з інвалідністю внаслідок війни відповідно до пунктів 11-16 частини другої статті 7 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; - дітей, батько (мати) яких визнані учасниками бойових дій відповідно до пунктів 19-24 частини першої статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; - дітей, батько (мати) яких брали/беруть безпосередню участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації; -дітей, один із батьків яких загинув (пропав безвісти) під час бойових дій чи збройних конфліктів або помер внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних під час бойових дій чи збройних конфліктів; -дітей зниклих безвісти чи полонених захисників державного суверенітету та незалежності України; - дітей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України, визначених у частині першій статті 10-1 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"; - дітей, один із батьків яких загинув під час масових акцій громадянського протесту або помер внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних під час масових акцій громадянського протесту; - дітей, зареєстрованих як внутрішньо переміщені особи; - рідних дітей батьків-вихователів або прийомних батьків, які проживають в одному дитячому будинку сімейного типу або в одній прийомній сім’ї; - дітей, які взяті на облік службами у справах дітей як такі, що перебувають у складних життєвих обставинах; - дітей з інвалідністю, здатних до самообслуговування та які не мають медичних протипоказань для перебування у закладах оздоровлення та відпочинку без супроводу одного з батьків або законного представника; - дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; -дітей, які постраждали внаслідок стихійного лиха, техногенних аварій, катастроф; - дітей з багатодітних сімей; - дітей з малозабезпечених сімей; - дітей, батьки яких загинули від нещасних випадків на виробництві або під час виконання службових обов’язків, у тому числі дітей журналістів, які загинули під час виконання службових обов’язків; - дітей, одному з батьків яких встановлено інвалідність I або II групи; - талановитих та обдарованих дітей – переможців міжнародних, всеукраїнських, обласних, міських, районних олімпіад, конкурсів, фестивалів, змагань, спартакіад, відмінників навчання, лідерів дитячих громадських організацій; - дітей – учасників дитячих творчих колективів та спортивних команд.. |
щорічно |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради |
2.2. Організовувати в порядку, затвердженому виконавчим комітетом Черкаської міської ради, оздоровлення дітей з інвалідністю, які потребують особливих умов для оздоровлення (не можуть перебувати в закладах оздоровлення та відпочинку самостійно, потребують індивідуального догляду та створення спеціальних умов) у супроводі одного з батьків або законного представника шляхом укладання 3-х сторонніх договорів |
щорічно |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради
|
|
2.3. Організовувати супровід організованих груп дітей до місць відпочинку та оздоровлення і у зворотному порядку |
щорічно |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради |
|
2.4. З нагоди новорічних та різдвяних свят придбавати новорічні подарунки для привітання: дітей з малозабезпечених, багатодітних сімей віком від 3 до 16 років; дітей, батько (мати) яких визнані особами з інвалідністю внаслідок війни відповідно до пунктів 11-16 частини другої статті 7 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» віком від 3 до 16 років; дітей, батько (мати) яких визнані учасниками бойових дій відповідно до пунктів 19-24 частини першої статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» віком від 3 до 16 років; дітей, один із батьків яких загинув (пропав безвісти) під час бойових дій чи збройних конфліктів або помер внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних під час бойових дій чи збройних конфліктів віком від 3 до 16 років; дітей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України, визначених у частині першій статті 10-1 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" віком від 3 до 16 років; дітей, батько (мати) яких брали/беруть безпосередню участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації віком від 3 до 16 років; дітей зниклих безвісти чи полонених захисників державного суверенітету та незалежності України віком від 3 до 16 років; дітей з інвалідністю, які проходять реабілітацію у центрі комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Жага життя»; дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; дітей із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах |
щорічно |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради |
|
|
2.5. Придбавати для багатодітних сімей побутову техніку при народженні 5 (п’ятої) і кожної наступної дитини або при народженні одночасно трьох і більше дітей на підставі заяви таких сімей про потребу, вартістю не більше ніж 15,0 тис. грн., відповідно до розпорядження міського голови |
при народженні дитини |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради |
|
2.6. Надавати одноразову матеріальну допомогу багатодітним сім’ям, у яких проживають і виховуються 3 (троє) і більше дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах та самостійно не можуть їх подолати, у розмірі 10,0 тис. грн. на сім’ю відповідно до порядку, затвердженого виконавчим комітетом Черкаської міської ради |
разово |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради |
|
2.7. Надавати одноразову грошову винагороду жителькам міста Черкаси, яким згідно із законодавством України присвоєно почесне звання «Мати-героїня», у розмірі 5,0 тис. грн. відповідно до порядку, затвердженого виконавчим комітетом Черкаської міської ради |
разово |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради |
|
2.8. Надавати одноразову грошову винагороду багатодітним батькам, дружинам яких згідно із законодавством України присвоєно почесне звання «Мати-героїня», у розмірі 5,0 тис. грн. відповідно до порядку, затвердженого виконавчим комітетом Черкаської міської ради |
разово |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради |
|
2.9. Надавати одноразову грошову допомогу на придбання дитячих товарів у розмірі 10,0 тис. грн. сім’ям, діти у яких народилися в День міста Черкаси, відповідно до розпорядження міського голови |
разово |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради |
|
2.10. З нагоди Дня знань придбавати шкільні набори для дітей, зареєстрованих як внутрішньо переміщені особи-учнів 2-4 класів закладів загальної середньої освіти |
щорічно |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб |
3. Сприяння поширенню форм сімейного виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, профілактика соціального сирітства |
3.1. Пропагувати сімейні форми виховання серед жителів Черкаської міської територіальної громади |
постійно |
Черкаський міський центр соціальних служб |
3.2. Застосовувати різні форми навчання, спрямованого на формування навичок відповідального батьківства, підвищення батьківського потенціалу |
постійно |
||
3.3. Надавати психологічну допомогу жінкам, які виявили намір відмовитися від новонароджених дітей, серед них – неповнолітнім |
за повідомленням КНП «Черкаський міський пологовий будинок» «Центр матері та дитини» |
||
3.4. Надавати соціальну, психологічну підтримку багатодітним сім’ям, прийомним сім’ям, сім’ям опікунів та піклувальників, дитячим будинкам сімейного типу |
постійно |
||
3.5. Здійснювати соціальний супровід прийомних сімей, сімей опікунів, піклувальників, дитячих будинків сімейного типу, сприяти їх ефективному функціонуванню та адаптації дітей до нових умов життя |
постійно |
||
3.6. Застосовувати інтерактивне навчання з формування фінансової грамотності для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування |
не менше ніж 2 рази на рік |
||
3.7. Здійснювати інформування багатодітних, прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу про пільги, гарантовані державою, та додаткові пільги, встановлені Черкаською міською радою, забезпечувати їх надання |
постійно |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради |
|
4. Надання соціальної допомоги та підтримки сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах, профілактика сімейного неблагополуччя |
4.1. Виявляти, здійснювати облік та оцінку потреб сімей/осіб у складних життєвих обставинах |
постійно |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб |
4.2. Забезпечувати надання соціальних послуг із кризового та екстреного втручання, консультування, представництва інтересів, соціального супроводу, соціальної адаптації, соціальної інтеграції та реінтеграції, соціальної профілактики сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах |
постійно
|
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб |
|
4.3. Застосовувати інтерактивні заняття з формування навичок безпечної поведінки дітей |
не менше ніж 4 рази на рік |
Черкаський міський центр соціальних служб |
|
4.4. Забезпечувати роботу літніх майданчиків для дітей із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах |
щорічно |
||
4.5. Застосовувати інтерактивне навчання для батьків з забезпечення безпеки дітей в соціальних мережах
|
не менше ніж 2 рази на рік |
||
4.6. Здійснювати заходи щодо запобігання відмовам від новонароджених дітей |
за потреби |
||
4.7. Здійснювати соціальний патронаж осіб, які повернулися з місць позбавлення волі або відбувають покарання без позбавлення волі |
постійно |
||
4.8. Надавати соціальну, психологічну підтримку одиноким матерям як таким, що мають найвищий ризик потрапляння в складні життєві обставини |
постійно |
||
4.9. Здійснювати соціально-профілактичну роботу, спрямовану на формування здорового способу життя, профілактику соціально-небезпечних хвороб, залежності від психоактивних речовин, збереження репродуктивного здоров’я, запобігання правопорушень |
постійно
|
||
|
4.10. Організовувати та реалізовувати соціальні проєкти, спрямовані на соціальну підтримку сімей пільгових категорій, шляхом проведення культурно-мистецьких та розважально-дозвіллєвих заходів, благодійних акцій, святкових заходів тощо. |
2026-2030 |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради |
5. Соціальна підтримка сімей, в яких виховуються діти з інвалідністю, рання соціальна реабілітація дітей з інвалідністю |
5.1. Забезпечувати надання комплексу послуг з ранньої, соціальної, психологічної, фізичної, психолого-педагогічної, фізкультурно-спортивної реабілітації дітям з інвалідністю, дітям віком до трьох років, які належать до групи ризику щодо отримання інвалідності |
постійно |
Центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Жага життя», громадські організації-надавачі соціальних послуг (за згодою) |
5.2. Забезпечувати роботу груп денного догляду у центрі комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю, зокрема - дітей з інвалідністю |
постійно |
Центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Жага життя» |
|
5.3. Забезпечувати надання особам з інвалідністю соціальних послуг з трудової, професійної реабілітації |
2026-2030 |
||
5.4. Співпрацювати з громадськими об’єднаннями, які надають соціальні послуги дітям з інвалідністю |
постійно |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, організації-надавачі соціальних послуг (за згодою) |
|
6. Створення умов для паритетної рівноваги та партнерства між жінками і чоловіками в сім’ї |
6.1. Проводити просвітницькі заходи за участю представників територіальних громад, лідерів громадських об’єднань, соціально- відповідального бізнесу, засобів масової інформації, спрямованих на подолання обмежень за ознакою статі та стереотипів щодо жінок і чоловіків |
не менше ніж 2 рази на рік |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб |
6.2. Пропагувати рівний розподіл сімейних обов’язків та відповідальності між жінками та чоловіками, зокрема - щодо виховання дітей |
постійно |
||
6.3. Проводити роз’яснювальну роботу для суб’єктів соціальної роботи щодо врахування індивідуальних потреб жінок та чоловіків під час організації надання соціальних послуг |
постійно |
||
6.4. Проводити роз’яснювальну роботу серед роботодавців щодо дотримання рівності прав жінок та чоловіків у дотриманні трудового законодавства |
постійно |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради |
|
6.5. Протидіяти розміщенню реклами, що принижує гідність жінок та чоловіків за ознакою статі |
постійно |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб |
|
6.6. Розміщувати у державних установах (центрі зайнятості, закладах охорони здоров’я, закладах та установах соціального захисту населення) інформаційні плакати щодо видів дискримінації за ознакою статі, покарання за неї, та засобів правового захисту |
постійно |
||
7. Попередження насильства в сім’ї та насильства за ознакою статі, недопущення жорстокого поводження з дітьми |
7.1. Проводити публічні обговорення з питань взаємодії суб’єктів соціальної роботи, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі, жорстокому поводженню з дітьми |
не менше ніж 2 рази на рік |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб, громадські об’єднання (за згодою), інші суб’єкти соціальної роботи (за згодою) |
7.2. Забезпечувати роботу спеціалізованих служб підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, сексуального насильства, пов’язаного зі збройною агресією Російської Федерації проти України: тимчасового притулку для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі»; денного центру соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі» з «кризовою кімнатою» мобільної бригади соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою |
постійно |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб |
|
7.3. Забезпечувати роботу муніципальної «гарячої» лінії» із запобігання та протидії домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі |
постійно |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб |
|
7.4. Здійснювати соціальний супровід сімей, у яких відбувалося домашнє насильство, запобігати його повторним проявам |
постійно |
Черкаський міський центр соціальних служб |
|
7.5. Розповсюджувати інформаційні матеріали щодо запобігання та протидії домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі; його форм, проявів і наслідків з метою формування у громаді нульової толерантності до будь-яких проявів насильства та посилення готовності членів громади протидіяти його проявам |
постійно |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб |
|
7.6. Реалізовувати програму для кривдників |
постійно |
Черкаський міський центр соціальних служб |
|
7.7. Розміщувати на рекламних конструкціях міста соціальну рекламу з питань попередження та протидії домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі. |
не менше ніж 2 рази на рік |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб |
|
7.8. Застосовувати різні форми активного навчання, зокрема – в міських закладах загальної середньої освіти, в межах Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» |
щорічно листопад-грудень |
||
7.9. Брати участь в організації та проведенні заходів з нагоди Міжнародного дня боротьби за ліквідацію насильства щодо жінок |
щорічно 25 листопада |
||
8. Протидія торгівлі людьми |
8.1. Проводити профілактичні акції, інформаційні кампанії, спрямовані на запобігання торгівлі людьми, роз’яснення можливих ризиків потрапляння в ситуації торгівлі людьми та можливостей отримання постраждалими комплексної допомоги у державних інституціях |
не менше ніж 2 рази на рік |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб
|
8.2. Здійснювати публічні обговорення з питань взаємодії суб’єктів соціальної роботи, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії торгівлі людьми |
не менше ніж 2 рази на рік |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради |
|
8.3. Здійснювати співпрацю з правоохоронними органами з питань протидії торгівлі людьми |
постійно |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб |
|
8.4. Виготовляти та поширювати інформаційну продукцію з питань протидії торгівлі людьми, спрямовану на поширення серед населення інформації щодо ризиків потрапляння в ситуації торгівлі людьми |
постійно |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб |
|
8.5. Виготовляти та розміщувати соціальну рекламу з питань попередження та протидії торгівлі людьми |
не менше ніж 2 рази на рік |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради |
|
8.6. Проводити активне навчання різних форм, зокрема – в міських закладах загальної середньої освіти, з питань протидії торгівлі людьми |
не менше ніж 2 рази на рік |
Черкаський міський центр соціальних служб |
|
8.7. Брати участь у загальноміських заходах, присвячених Європейському дню боротьби з торгівлею людьми |
щорічно 18 жовтня |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб |
VІІІ. Фінансове забезпечення реалізації програми
Заходи Програми реалізовуються за рахунок коштів бюджету Черкаської міської територіальної громади з урахуванням його можливостей у кожному бюджетному році в межах асигнувань, передбачених на соціальний захист та соціальне забезпечення, інших джерел, не заборонених законодавством України.
Головним розпорядником коштів програми є департамент соціальної політики Черкаської міської ради. Відповідальними виконавцями програми є департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб, центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Жага життя».
Обсяги видатків з місцевого бюджету визначаються з урахуванням пропозицій департаменту соціальної політики Черкаської міської ради, що надає бюджетний запит до проєкту бюджету Черкаської міської територіальної громади, та затверджуються Черкаською міською радою при його прийнятті.
ІХ. Організація контролю за ходом виконання програми
Контроль за ходом виконання Програми покладається на департамент соціальної політики Черкаської міської ради та постійну комісію міської ради з питань гуманітарної та соціальної політики.
Моніторинг виконання Програми здійснюється департаментом соціальної політики Черкаської міської ради. Інші виконавці, залучені до виконання програми, забезпечують виконання затверджених заходів та інформують про хід їх реалізації департамент соціальної політики Черкаської міської ради до
5 числа місяця, наступного за звітним роком. Департамент соціальної політики Черкаської міської ради здійснює аналіз стану виконання програми та інформує департамент фінансової політики Черкаської міської ради до 20 числа місяця, наступного за звітним роком.
Реалізація заходів запланованих програмою дасть змогу:
підвищити в територіальній громаді престиж сім’ї та роль батьків у вихованні дитини, утвердити пріоритетність сімейних цінностей;
створити умови для підвищення рівня розвитку сім’ї: від рівних прав до рівних можливостей, від рівних можливостей – до рівної відповідальності, зокрема – батьківської;
забезпечити надання соціальної підтримки сім’ям, які опинились у складних життєвих обставинах;
запобігати інституалізації дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, забезпечити їх виховання у сімейному оточенні;
створити умови для всебічного розвитку дітей з інвалідністю, дітей віком до трьох років, які належать до групи ризику щодо отримання інвалідності, засвоєння ними знань, умінь, навичок, досягнення і збереження їхньої максимальної незалежності, фізичних, розумових, соціальних здібностей;
мінімізувати асоціальні прояви у життєдіяльності сімей, передусім - домашнього насильства;
захистити жителів територіальної громади від домашнього насильства, насильства за ознакою статі, надати підтримку тим, хто його зазнав; запобігти та протидіяти торгівлі людьми.
з/п |
Показники |
Одиниця виміру |
Роки |
|||||
2026 |
2027 |
2028 |
2029 |
2030 |
|
|||
1. |
Показники продукту |
|
||||||
1.1. |
Кількість «круглих столів», тренінгів, лекцій, семінарів, спрямованих на популяризацію сімейних цінностей
|
штук |
12 |
12 |
12 |
12 |
12 |
|
1.2. |
Кількість осіб, яких буде залучено до участі у заходах на підтримку сімейних цінностей
|
осіб |
500 |
500 |
500 |
500 |
500 |
|
1.3. |
Кількість осіб з інвалідністю, які перебувають на обліку в центрі комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Жага життя» |
осіб |
452 |
452 |
452 |
452 |
452 |
|
1.3.1 |
Кількість дітей з інвалідністю, які перебувають на обліку в центрі комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Жага життя» |
осіб |
352 |
352 |
352 |
352 |
352 |
|
1.3.2. |
Кількість осіб з інвалідністю, що досягли повноліття, які перебувають на обліку в центрі комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Жага життя» |
осіб |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
|
1.4. |
Кількість осіб з інвалідністю, які отримують послугу денного догляду у центрі комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Жага життя» |
осіб |
69 |
69 |
69 |
69 |
69 |
|
1.4.1. |
Кількість дітей з інвалідністю, які отримують послугу денного догляду у центрі комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Жага життя» |
осіб |
55 |
55 |
55 |
55 |
55 |
|
1.4.2. |
Кількість осіб з інвалідністю, що досягли повноліття, які отримують послугу денного догляду у центрі комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Жага життя» |
осіб |
14 |
14 |
14 |
14 |
14 |
|
1.5. |
Кількість сімей, які перебувають у СЖО, та є отримувачами соціальних послуг в Черкаському міському центрі соціальних служб |
сімей |
1592 |
1681 |
1775 |
1874 |
1978 |
|
1.6. |
Кількість організованих святкових заходів для осіб з інвалідністю, які проходять реабілітацію в центрі комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Жага життя» з нагоди Дня захисту дітей, Дня знань, Міжнародного дня осіб з інвалідністю, новорічних та різдвяних свят |
штук |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
1.7. |
Кількість організованих заходів для сімей, які перебувають у СЖО, та є отримувачами соціальних послуг в Черкаському міському центрі соціальних служб з нагоди Дня захисту дітей, Дня знань, новорічних та різдвяних свят |
штук |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
1.8. |
Кількість осіб з інвалідністю, охоплених святковими та культурно-мистецькими заходами |
осіб |
452 |
452 |
452 |
452 |
452 |
|
1.9. |
Кількість сімей, які перебувають у СЖО, охоплених святковими та культурно-мистецькими заходами |
сімей |
1592 |
1681 |
1775 |
1874 |
1978 |
|
1.10 |
Кількість послуг з оздоровлення та відпочинку дітей |
послуг |
11149 |
11149 |
11149 |
11149 |
11149 |
|
1.10.1. |
Кількість послуг з відпочинку дітей |
послуг |
10949 |
10949 |
10949 |
10949 |
10949 |
|
1.10.2 |
Кількість послуг з оздоровлення дітей з інвалідністю, які потребують особливих умов для оздоровлення, та не можуть перебувати в закладах оздоровлення та відпочинку самостійно |
послуг |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
|
1.10.3. |
Кількість послуг з проживання та харчування батьків або інших законних представників, що супроводжують дітей з інвалідністю, які потребують особливих умов для оздоровлення, та не можуть перебувати в закладах оздоровлення та відпочинку самостійно |
послуг |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
|
1.11. |
Кількість дітей пільгових категорій, які отримають новорічні подарунки |
осіб |
8493 |
8493 |
8493 |
8493 |
8493 |
|
1.12. |
Кількість сімей, яких буде проінформовано щодо гарантованих державою пільг, та додаткових пільг, встановлених Черкаською міською радою |
сімей |
1500 |
1500 |
1550 |
1575 |
1600 |
|
1.13. |
Кількість дітей із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, яких буде залучено до участі у літніх майданчиках |
осіб |
40 |
42 |
45 |
45 |
45 |
|
1.14. |
Кількість «круглих столів», тренінгів, лекцій, семінарів, спрямованих на забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків у сім’ї |
штук |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
1.15. |
Кількість осіб, яких буде залучено до участі у заходах, спрямованих на забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків |
осіб |
200 |
200 |
200 |
200 |
200 |
|
1.16. |
Кількість «круглих столів», тренінгів, лекцій, семінарів, спрямованих на попередження та протидію домашньому насильству |
штук |
12 |
12 |
12 |
12 |
12 |
|
1.17. |
Кількість осіб, яких буде залучено до участі у заходах щодо попередження та протидії домашньому насильству |
осіб |
400 |
400 |
400 |
400 |
400 |
|
1.18. |
Кількість рекламних продуктів, спрямованих на попередження та протидію домашньому насильству, які буде виготовлено та розміщено на рекламних конструкціях міста |
штук |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
1.19. |
Кількість сімей, які отримають послугу соціального супроводу, у зв’язку з домашнім насильством |
сімей |
36 |
48 |
54 |
54 |
54 |
|
1.20. |
Кількість осіб, яким буде надано послуги мобільною бригадою соціально-психологічної підтримки |
осіб |
420 |
450 |
480 |
480 |
480 |
|
1.21. |
Кількість примірників інформаційної продукції щодо попередження та протидії домашньому насильству, торгівлі людьми, що буде виготовлено (буклети, плакати) |
шт. |
2000 |
2000 |
2000 |
2000 |
2000 |
|
1.22. |
Кількість осіб, залучених до участі у Всеукраїнській акції «16 днів без насильства» |
осіб |
500 |
600 |
650 |
650 |
650 |
|
1.23. |
Кількість осіб, залучених до заходів з нагоди Міжнародного дня боротьби за ліквідацію насильства щодо жінок |
осіб |
200 |
200 |
200 |
200 |
200 |
|
1.24. |
Кількість «круглих столів», тренінгів, лекцій, семінарів, спрямованих на запобігання та протидію торгівлі людьми |
штук |
12 |
12 |
12 |
12 |
12 |
|
1.25. |
Кількість осіб, яких буде залучено до участі у заходах, спрямованих на запобігання та протидію торгівлі людьми
|
осіб |
400 |
400 |
400 |
400 |
400 |
|
1.26. |
Кількість рекламних продуктів, спрямованих на попередження та протидію торгівлі людьми, які буде виготовлено для розміщення на рекламних конструкціях міста |
штук |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
1.27. |
Кількість осіб, залучених до участі у заходах, присвячених Європейському дню боротьби з торгівлею людьми |
осіб |
300 |
300 |
300 |
300 |
300 |
|
1.28. |
Кількість багатодітних сімей, які отримають побутову техніку при народженні 5 (п’ятої) і кожної наступної дитини або при народженні одночасно трьох і більше дітей |
сімей |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
1.29. |
Кількість багатодітних сімей, які отримають матеріальну допомогу у зв’язку із складними життєвими обставинами |
сімей |
30 |
30 |
30 |
30 |
30 |
|
1.30. |
Кількість жительок міста, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня» та які отримають одноразову грошову винагороду |
осіб |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
1.31. |
Кількість чоловіків, дружинам яких присвоєно почесне звання «Мати-героїня», та які отримають одноразову грошову винагороду |
осіб |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
1.32. |
Кількість новонароджених, які народилися в День міста Черкаси |
осіб |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
|
1.33. |
Кількість внутрішньо переміщених дітей, які отримають шкільні набори |
осіб |
913 |
913 |
913 |
913 |
913 |
|
1.34. |
Кількість організованих соціальних проєктів для сімей пільгових категорій |
штук |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
|
1.35. |
Кількість осіб, яких буде залучено до участі у соціальних проєктах |
осіб |
800 |
800 |
800 |
800 |
800 |
|
2. |
Показники витрат: |
тис. грн. |
237231,8 |
251128,6 |
265972,4 |
281633,4 |
298090,6 |
|
2.1. |
Обсяг фінансових витрат на проведення «круглих столів», тренінгів, лекцій, семінарів |
тис. грн. |
40,8 |
43,2 |
45,8 |
48,5 |
51,4 |
|
2.2. |
Обсяг фінансових витрат на виготовлення інформаційної продукції (буклети, плакати) |
тис. грн. |
7,2 |
7,6 |
8,0 |
8,4 |
8,8 |
|
2.3. |
Обсяг фінансових витрат на виготовлення та розміщення рекламних продуктів на рекламних конструкціях |
тис. грн. |
23,0 |
24,4 |
25,8 |
27,3 |
28,9 |
|
2.4. |
Обсяг фінансових затрат на проведення святкових заходів |
тис. грн. |
150,0 |
159,0 |
168,0 |
178,0 |
189,0 |
|
2.5. |
Обсяг фінансових витрат на оплату послуг з оздоровлення та відпочинку дітей
|
тис. грн. |
232149,0 |
245776,7 |
260345,2 |
275694,9 |
291831,9 |
|
2.5.1. |
Обсяг фінансових витрат на оплату послуг з відпочинку дітей (14 днів) |
тис. грн. |
227169,9 |
240505,7 |
254761,3 |
269783,4 |
285571,8 |
|
2.5.2. |
Обсяг фінансових витрат для відшкодування вартості послуг з оздоровлення дітей з інвалідністю, які потребують особливих умов для оздоровлення, та не можуть перебувати в закладах оздоровлення та відпочинку самостійно (21 день) |
тис. грн. |
3112,2 |
3294,9 |
3490,2 |
3696,0 |
3912,3 |
|
2.5.3. |
Обсяг фінансових витрат для відшкодування вартості послуг з проживання та харчування батьків або інших законних представників, що супроводжують дітей з інвалідністю, які потребують особливих умов для оздоровлення, та не можуть перебувати в закладах оздоровлення та відпочинку самостійно (21 день) |
тис. грн. |
1866,9 |
1976,1 |
2093,7 |
2215,5 |
2347,8 |
|
2.6. |
Обсяг фінансових витрат на придбання новорічних подарунків для дітей пільгових категорій |
тис. грн. |
1890,5 |
2001,8 |
2119,9 |
2244,7 |
2377,2 |
|
2.7. |
Обсяг фінансових витрат на забезпечення роботи літніх майданчиків |
тис. грн. |
10,0 |
11,1 |
12,6 |
13,4 |
14,2 |
|
2.8. |
Обсяг фінансових затрат на придбання побутової техніки для багатодітних сімей при народженні 5 (п’ятої) і кожної наступної дитини або при народженні одночасно трьох і більше дітей |
тис. грн. |
75,0 |
75,0 |
75,0 |
75,0 |
75,0 |
|
2.9. |
Обсяг фінансових затрат на виплату матеріальної допомоги багатодітним сім’ям, які опинилися у складних життєвих обставинах
|
тис. грн. |
300,0 |
300,0 |
300,0 |
300,0 |
300,0 |
|
2.10. |
Обсяг фінансових затрат на одноразові виплати жінкам, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня»
|
тис. грн. |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
|
2.11. |
Обсяг фінансових затрат на виплату одноразової грошової винагороди чоловікам, дружинам яких присвоєно почесне звання «Мати-героїня» |
тис. грн. |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
|
2.12. |
Обсяг фінансових затрат на виплату грошової допомоги сім’ям, діти у яких народилися в День міста Черкаси, для придбання дитячих товарів |
тис. грн. |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
|
2.13. |
Обсяг фінансових затрат на придбання шкільних наборів для внутрішньо переміщених дітей |
тис. грн. |
2015,9 |
2134,6 |
2260,6 |
2393,9 |
2535,4 |
|
2.14. |
Обсяг фінансових затрат на реалізацію соціальних проєктів |
тис. грн. |
420,4 |
445,2 |
471,5 |
499,3 |
528,8 |
|
3. |
Показники ефективності: |
|
||||||
3.1. |
Середня вартість проведення одного «круглого столу», тренінгу, лекції, семінару |
грн. |
1021 |
1081 |
1145 |
1213 |
1285 |
|
3.2. |
Середня вартість виготовлення 1 інформаційної продукції (буклет, плакат) |
грн. |
3,6 |
3,8 |
4,0 |
4,2 |
4,4 |
|
3.3. |
Середня вартість виготовлення та розміщення 1 рекламного продукту на рекламних конструкціях |
грн. |
5750 |
6089 |
6448 |
6828 |
7231 |
|
3.4 |
Середній розмір витрат на проведення одного святкового заходу |
тис. грн. |
15,0 |
15,9 |
16,8 |
17,8 |
18,9 |
|
3.6. |
Середній розмір витрат на оплату послуг з відпочинку однієї дитини (14 днів) |
грн. |
20748 |
21966 |
23268 |
24640 |
26082 |
|
3.7. |
Середні витрати на один людино-день відпочинку дітей |
грн. |
1482 |
1569 |
1662 |
1760 |
1863 |
|
3.8. |
Середній розмір витрат для відшкодування вартості послуг з оздоровлення дітей з інвалідністю, які потребують особливих умов для оздоровлення (21 день) |
грн. |
31122 |
32949 |
34902 |
36960 |
39123 |
|
3.9. |
Середній розмір витрат для відшкодування вартості послуг з проживання та харчування одного з батьків або іншого законного представника, що супроводжує дитину з інвалідністю, яка потребує особливих умов для оздоровлення (21 день) |
грн. |
18669 |
19761 |
20937 |
22155 |
23478 |
|
3.10.
|
Середні витрати на один людино-день для відшкодування вартості послуг з оздоровлення однієї дитини з інвалідністю, яка потребує особливих умов для оздоровлення |
грн. |
1482 |
1569 |
1662 |
1760 |
1863 |
|
3.11. |
Середні витрати на один людино-день для відшкодування вартості послуг з проживання та харчування одного з батьків або іншого законного представника, що супроводжує дитину з інвалідністю, яка потребує особливих умов для оздоровлення |
грн. |
889 |
941 |
997 |
1055 |
1118 |
|
3.12. |
Середня вартість одного новорічного подарунку 1 дитині пільгової категорії |
грн. |
222,6 |
235,7 |
249,6 |
264,3 |
279,9 |
|
3.13. |
Середня вартість перебування 1 дитини у літніх майданчиках |
грн. |
250 |
265 |
281 |
298 |
316 |
|
3.14. |
Середня вартість побутової техніки для багатодітних сімей при народженні 5(п’ятої) і кожної наступної дитини або при народженні одночасно трьох і більше дітей |
грн. |
15000 |
15000 |
15000 |
15000 |
15000 |
|
3.15. |
Розмір матеріальної допомоги багатодітним сім’ям, які опинилися у складних життєвих обставинах |
грн. |
10000 |
10000 |
10000 |
10000 |
10000 |
|
3.16. |
Розмір витрат на одноразову виплату 1 жінці, якій присвоєно почесне звання «Мати-героїня» |
грн. |
5000 |
5000 |
5000 |
5000 |
5000 |
|
3.17. |
Розмір витрат на одноразову виплату 1 чоловіку, дружині якого присвоєно почесне звання «Мати-героїня» |
грн. |
5000 |
5000 |
5000 |
5000 |
5000 |
|
3.18 |
Розмір грошової допомоги на придбання дитячих товарів сім’ям, діти у яких народилися в День міста Черкаси |
тис. грн. |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
|
3.19. |
Середня вартість одного шкільного набору для 1 внутрішньо переміщеної дитини |
грн. |
2208 |
2338 |
2476 |
2622 |
2777 |
|
3.20. |
Середня вартість проведення одного соціального проєкту |
грн. |
26275 |
27825 |
29467 |
31205 |
33047 |
|
4. |
Показники якості |
|
||||||
4.1. |
Відсоток задоволення потреб в проведенні заходів, спрямованих на соціальну підтримку сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах |
% |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
|
4.2. |
Відсоток залучення осіб з інвалідністю до святкових заходів від загальної кількості отримувачів соціальних послуг у центрі комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Жага життя» |
% |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
|
4.3. |
Відсоток залучення сімей, які перебувають у СЖО, до святкових заходів від загальної кількості отримувачів соціальних послуг у Черкаському міському центрі соціальних служб |
% |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
|
4.4. |
Відсоток забезпечення потреби в оздоровленні та відпочинку дітей пільгових категорій |
% |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
|
4.5. |
Відсоток забезпечення новорічними подарунками дітей пільгових категорій |
% |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
|
4.6. |
Відсоток багатодітних сімей, яких буде забезпечено побутовою технікою при народженні 5(п’ятої) і кожної наступної дитини або при народженні одночасно трьох і більше дітей |
% |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
|
4.7. |
Відсоток багатодітних сімей, у яких проживають і виховуються 3 (троє) і більше дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах та самостійно не можуть їх подолати, яких буде забезпечено матеріальною допомогою |
% |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
|
4.8. |
Відсоток забезпечення жінок, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня», одноразовою виплатою |
% |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
|
4.9 |
Відсоток забезпечення чоловіків, дружинам яких присвоєно почесне звання «Мати-героїня», одноразовою виплатою |
% |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
|
4.10 |
Відсоток сімей, діти в яких народилися у День міста Черкаси, яким буде надано грошову допомогу |
% |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
|
4.11. |
Відсоток забезпечення шкільними наборами внутрішньо переміщених дітей |
% |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
|