(067) 509 50 26
(093) 296 54 58
Прийом громадян:
Розмір доходу є визначальним при призначенні і виплаті допомоги на проживання ВПО не для всіх ВПО, а лише для тих, хто звернувся за «продовженням» виплат - за призначенням їх на ще один шестимісячний період.
Відповідно до п. 9 Порядку надання допомоги на проживання ВПО уповноважена особа зобов’язана протягом 14 календарних днів після виникнення змін, які впливають на визначення права на отримання допомоги, поінформувати про це засобами поштового/електронного зв’язку (за технічної можливості з накладенням електронного підпису) орган соціального захисту населення, уповноважену особу виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або центр надання адміністративних послуг.
Тобто, у законодавстві не закріплено обов’язку для ВПО самостійно відмовлятися від допомоги на проживання, проте встановлено обов’язок повідомляти орган соціального захисту населення про зміни у матеріальному становищі.
Відповідно до п. 15 Порядку у разі зміни майнового стану, що може вплинути на наявність права на отримання допомоги на проживання, внаслідок звільнення з місця роботи чи зменшення розміру оплати праці уповноважена особа може подати органу соціального захисту населення заяву та/або довідку про доходи за останні три місяці перед місяцем звернення. Розмір допомоги перераховується з місяця звернення уповноваженої особи в межах строку виплати допомоги.
Для здійснення контролю за фактом працевлаштування працездатних отримувачів, яким призначено допомогу (в тому числі за направленням Державної служби зайнятості), використовуються відомості, надані Пенсійним фондом України.
Таким чином, оскільки факт зайнятості, у тому числі шляхом працевлаштування, є критерієм для призначення допомоги як вперше, так і для продовження виплат, ВПО зобов’язані інформувати про будь-які зміни у майновому стані.
*Що буде, якщо не повідомити орган соцзахисту про зміну майнового стану?
Відповідно до п. 29 Порядку надання допомоги на проживання ВПО у разі неправомірної або повторної виплати отримувачу допомоги за певний період суми такої виплаченої допомоги повертаються отримувачем добровільно або за вимогою органу соціального захисту населення.
Своєю чергою орган соцзахисту населення з моменту виявлення факту надміру перерахованої (виплаченої) допомоги визначає обсяг неправомірно або повторно отриманих коштів та протягом 30 робочих днів повідомляє про це уповноваженій особі або отримувачу шляхом надсилання повідомлення з використанням засобів поштового/ електронного зв’язку (із застосуванням засобів електронного сповіщення Єдиної системи (за технічної можливості)/засобами мобільного зв’язку, які забезпечують фіксацію повідомлення або виклику.
Отже, оскільки майновий стан є обставиною, яка впливає на право на призначення виплат, потрібно повідомляти про його зміну задля уникнення негативних наслідків у виді зобов’язання повернути помилково (надлишково) нараховані виплати ВПО.